De beste marinade voor zalm



Deze Aziatisch geïnspireerde marinade voor zalm is de lekkerste die ik tot nu toe heb gemaakt. De hoofdingrediënten zijn gember en stroop. Waarschijnlijk is deze smakencombinatie al eerder uitgevonden door iemand, maar bij mij is het door puur toeval ontstaan. De gember en knoflook geven de marinade een pittige en frisse smaak. Maar met name de stroop maakt deze marinade zo lekker, het geeft een zoete en warme smaak aan de zalm.



Wat heb je nodig?
1 stukje gember (ter grootte van een dobbelsteen)
3 el zonnebloemolie
3 el stroop
2 el limoensap
2 teentjes geperste knoflook
2 el sojasaus
1 el sesamzaadjes
1 zalmfilet

Hoe maak je het?
Meng de ingrediënten en laat de zalm een uurtje marineren. Verwarm de oven op 160 graden (grill). Zet de zalm in een ovenschaal onder de grill en bereid hem in ongeveer 10 minuten tot de zalm gaar is. Serveer met mie.

Reacties

  1. Oh wauw, dat klinkt goed!
    Ik ben gek op vis en zeker op zalm, deze sla ik even op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou echt niet van stroop dus denk dat ik die weglaat..
    Maar je inspireert me in ieder geval wel om dit weer een keer te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De marinade lijkt me erg lekker, maar ik houd niet van zalm..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Smaakte erg goed als marinade voor in stukje gesneden diepvrieszalm die ik wilde gebruiken bij Goi Cuon - Vietnamese rolletjes! Werd erg smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou het graag willen maken. Klinkt goed. Maar welke stroop bedoel je?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jose Maas-nicolaas7 april 2023 om 08:32

    verrukkelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt heerlijk,ga het zeker proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts