Empanadillas



Empanadillas zijn kleine pasteitjes van bladerdeeg. Ik maak ze vaak als bijgerecht bij een simpel gerecht of als snack tijdens een avondje film kijken op de bank.
Je kunt de pasteitjes vullen met allerlei ingrediƫnten. Zo maak ik ze vaak met chorizo en zwarte olijven. Een andere lekkere variant is met tonijn en tomaten (typisch Spaans!).
Laatst heb ik in een paar minuten een champignon-kaas empanadilla gemaakt. Dat ik snel wat wilde snacken is te zien: de pasteitjes zien er heel simpel uit. Maar je kunt ze zo mooi maken als je zelf wilt.




Daarvoor gebruikte ik:

4 champignons (zeer fijngehakt)
Kaas
Bladerdeeg
Ei (licht geklutst)
Sesamzaad



Leg de kaas en de champignonstukjes op de bladerdeeg vellen. Vouw de vellen vervolgens dicht. Bestrijk ze met het eiermengsel, bestrooi ze met sesamzaad en maak een klein sneetje in het pasteitje. Zo kan de hete lucht ontsnappen.
Vervolgens bak je de pasteitjes ongeveer 12 minuten op 210 graden in een heteluchtoven.
Resultaat: een lekkere snack of bijgerechtje.

Succes!


Reacties

Populaire posts