Hoe zie ik er mooi en fris uit na een lange vlucht?


Over een tijdje ga ik op vakantie naar Israel!!
Ik heb altijd al een keer naar Jeruzalem willen gaan. Ik vindt het een hele bijzondere ervaring te zijn in een stad waar 3 religies naast elkaar leven. Verder ga ik naar Eilat voor een heerlijke strand vakantie. Lekker relaxen op een wit strand. Heerlijk!

Het is ongeveer 5 uur vliegen naar Eilat. Lange vluchten betekenen alleen vaak een aanslag op je huid en uiterlijk. Je huid droogt snel uit in de droge lucht aan boord. Ook heb je sneller last van een opgeblazen buik, spierpijn en opgezette enkels.

Tips voor een stralende look na een lange vlucht!

Vanwege het tekort aan vocht in de lucht compenseert het lichaam het verlies aan water door het als het ware ‘weg te trekken’ uit de huid. Om de schadelijke effecten tegen te gaan is het belangrijk goed te scrubben voor dat je weggaat. Zo verwijder je al het vuil dat de poriën tijdens de vlucht kunnen blokkeren. Om zoveel mogelijk vocht in je huid te houden breng je een serum en een vochtinbrengende crème aan. Breng je make-up pas het laatste half uur aan in het vliegtuig. Vaak komen mousse gebaseerde foundations door de handbagage controle heen.



Drink tijdens de vlucht veel water! In de droge lucht droogt je lichaam snel uit. Vul dit tekort aan door water te drinken. Helaas mag je het niet meenemen in het vliegtuig, maar vraag de stewardess voor water.

Gebruik een waterspray om je huid vochtig en fris te houden. Mijn favoriet is Evian spray. Deze is bij vrijwel elke drogist verkrijgbaar.

Gebruik ook lippenbalsem. Aan je lippen merk je vaak het eerst dat je lichaam uitdroogt. Om niet met lelijke velletjes op je lippen op de plek van bestemming aan te komen kun je bijvoorbeeld lipbalsem van de Bodyshop gebruiken. Mijn favoriet is de balsem van de Vitamine E lijn. Ik heb hierdoor nooit gebarsten lippen!

Tot slot, wat je eet en drinkt is erg belangrijk. Dit geldt natuurlijk altijd, maar je zult het extra goed merken tijdens een lange vlucht.
Eet en drink niet te veel producten met suiker. Dit zal je een opgeblazen en energieloos gevoel geven. Eet liever producten met veel vezels (bijvoorbeeld bruin brood). Probeer verder geen koffie, thee of alcoholische dranken te drinken. Dit onttrekt vocht aan je lichaam. Een goed alternatief is kamille thee. Het vult je vochtreserves aan en geeft een rustgevend gevoel. Hierdoor is het gemakkelijker even een kort slaapje te doen en fris aan te komen op het vliegveld.

Have a nice flight!

Reacties

Populaire posts