Kofta



Kofta is een traditioneel vleesgerecht uit het Middellandse zeegebied. Eigenlijk in alle mediterrane en Midden-Oosterse landen komt er wel een variant van dit gerecht voor.
Vanwege de eenvoud van het gerechtje is het heel leuk om je eigen twist eraan te geven. Een paar ingrediƫnten horen altijd in Kofta. Dat zijn gehakt, tomaten en pepers. Het gehakt wordt gekruid en in worstachtige vormpjes gekneed.
Ik maakte deze variant van kofta met courgette maar je kan het ook met aubergine maken.

Wat heb je nodig?
500 gr. gehakt
Rijst
Gepelde tomaten (blik)
Tomaten (klein gesneden)
Peterselie
Koriander
1 Courgette (klein gesneden)
Gedroogde chilipepers
6 teentjes knoflook (geperst)
Paprikapoeder
Kerriepoeder
Paneermeel



Hoe maak je het?
Kneed het gehakt samen met de paprikapoeder, de knoflook, het paneermeel en de kerriepoeder tot ovalen worstjes. Schroei ze zachtjes aan en laat ze sudderen met de chilipepers.
Breng ondertussen de courgette aan de kook en laat het 4 minuutjes koken.
Giet de gepelde tomaten bij het vlees en maak het tot een saus. Draai het vuur hoger zodat het mengel gaat pruttelen. Doe de verse tomaten en de gekookte courgette erbij samen met de peterselie en de koriander. Serveer de Kofta met rijst

Tip: vergeet niet de chilipepers uit de tomatensaus te vissen!

Reacties

  1. Dit is zo lekker, ik eet het ook wel is :)

    XOOX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet zeker of ik dit wel eens op heb, maar het lijkt me in ieder geval wel lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts