Ouzeri to Steki!



Soms vind je een restaurant waar je terug wilt blijven komen. Ouzeri to Steki in Utrecht is er zo’n een! Dit Griekse eetcafé is heel wat anders dan de klassieke ‘Griek’ met de overvolle vleesschotels en patat ernaast. Het is namelijk een plek waar ze alleen kleine hapjes (mezedes) serveren. Een lekker alternatief voor een Spaanse tapas avond.

Waarom ik graag kom eten bij Ouzeri to Steki? Het eten is gewoon erg lekker (ik kan geen enkele mezede opnoemen die ik niet nog een keer wil bestellen) én je kan er eten voor een prima prijsje! Ouzeri to Steki ligt een tikje uit het toeristische centrum van Utrecht. Ik heb daarom ook elke keer het gevoel dat de echte liefhebbers terug blijven komen en dat de kwaliteit altijd hoog ligt.





Een ouzeri is van oorsprong een café waar Grieken bij elkaar komen om te discuseren en te drinken. Bij de traditionele ouzo of retsina werden ook vaak kleine hapjes gegeten, de mezedes. 

De menukaart bij to Steki is heel uitgebreid. Je kan kiezen uit vegetarisch, vis of vlees mezedes. Ovenschotels of juist gefrituurde hapjes. Koud of warm, met lam, kip, biefstuk of inktvis…noem maar op! Het is dus ook niet moeilijk om een  heerlijk maaltijd samenstellen.
Ik koos gisteren voor mijn grote favoriet ‘stifado’, een stoofschoteltje van ui, konijn en tomaat. Verder stond er op tafel: gegrilde forel (echt een aanrader!), gebakken aubergine, spinaziepasteitjes en kipsouvlaki.







De sfeer bij Ourzeri to Steki is gezellig, ongedwongen en intiem. Houten stoeltjes, kaarsjes, veel Griekse accessoires en een grote bar achter in de ruimte. Ik vind het absoluut geschikt voor een romantisch dinertje, maar ook leuk om heen te gaan met vriendinnen na een dagje winkelen. Gegarandeerd lekker eten en vriendelijke gastvrijheid. Het is een favoriet adresje van me geworden in Utrecht, dus als je in de buurt ben, leg een bezoekje af voor een leuke avond.

Adres: Oude gracht 261 in Utrecht.

Reacties

  1. Ziet er heerlijk uit! Ik ga deze zomer naar Chersonissos en ik hoop dat daar ook lekker Grieks eten te vinden is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vast wel! Ik ben ook een keertje naar Kreta geweest (maar niet naar cherso) en daar was het eten top!

      Verwijderen
  2. Heei,,

    Oeeh het lijkt een heerlijk restaurant!
    Ook gewoon leuk ingericht
    en het eten oeehh, ik krijg er honger van zeg!

    liefs,
    Zeynep

    zeynnepp.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts