Winterkou en huidverzorging



Vandaag is er een temperatuur gemeten van -22 graden Celcius! Hoewel deze temperatuur gelukkig maar plaatselijk en tijdelijk was is het de afgelopen tijd bijzonder koud in Nederland.
Je huid kan bij deze extreme temperaturen wel wat extra zorg gebruiken. Door de winterkou kan je huid schraal, droog en soms trekkerig aanvoelen.

De volgende tips kunnen helpen je huid weer wat te kalmeren:

Reinig je huid met een milde facewash of zeep. Gebruik nu het liefst geen agressieve middelen want je huid moet nu niet ‘gestript’ worden van haar eigen beschermingslaagje. Probeer je haar niet elke dag te wassen. De kans op bevriezing en uitdroging van je haar is dan groot. Het kan leiden tot gespleten haarpunten.






Bescherm je lippen en droge plekjes op je huid met een vettige crème. Voor mijn lippen gebruik ik nu Agatha Ruiz de la Prada (tutti frutti). Deze lipbalsem ruikt zoet (naar kauwgom ballen) en beschermt heel goed.
Voor mijn huid gebruik ik Elizabeth Arden Eight Hour Creme. Dit is een vrij beroemde zalf die de naam heeft schrale wondjes snel te herstellen. Bij mij werkt het perfect. Verder gebruik ik een likje uit de oude vertrouwde Nivea pot op mijn handen.

Tot slot, kleed je goed aan: handschoenen, sjaal en muts is nu noodzakelijk om je haar en huid te beschermen.




Reacties

  1. De creme van Elizabeth Arden is echt hemels inderdaad! Ik smeer tegenwoordig 's nachts mijn handen helemaal in met uiercreme/uierzalf. Dit werkt ook echt fantastisch, 's ochtends zijn je handen een stuk zachter en minder droog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goeie tip! Uierzalf heb ik ook gebruikt, vorig jaar toen de winter ook zo streng begon.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts