Signalen van je huid!


Je huid is je grootste orgaan. Je huid beschermt je tegen ziektes en tegen schadelijke zonnestraling. De huid zorgt er ook voor dat je niet te veel vocht verliest en dat je lichaamstemperatuur in balans blijft. Redenen genoeg om goed voor je haar te zorgen.
Een gezond huid heeft een gelijkmatige kleur en ziet er fris en blozend uit. Wanneer dit niet het geval is kun je vaak aan je huid aflezen waar je lichaam tekort aan komt.

Op welke tekenen van de huid kun je letten?



Droge huid
Je huid schilfert snel en ziet er uitgedroogd uit. Dit komt waarschijnlijk door een te laag vochtgehalte. Hydrateer je huid door een vochtinbrengende crème aan te brengen. Drink voldoende water. Ongeveer 2 liter is voldoende tenzij de situatie anders vereist ( denk aan intensief sporten of zonnebaden in een warme omgeving).


 
Vlekken op je huid
Dit heeft waarschijnlijk met dode huidcellen te maken. Masseer je huid met een zachte scrub of badborstel. Een andere reden kan zijn dat je bloedsomloop niet optimaal loopt. Probeer dan  niet te veel junkfood te eten en zorg ervoor dat je voldoende beweegt.

Grauwe kleur
Een grauwe kleur betekent dat je oververmoeid bent. Je lichaam heeft al haar energie nodig om andere processen te laten lopen en dit gaat ten koste van de huid. Zorg dat je voldoende slaapt zodat het lichaam weer kan herstellen. Eet ook voldoende vitamine voor een gezondheidsboost voor je huid.

Eet gezond en beweeg voldoende zijn natuurlijk de beste tips voor een gezonde huid. Voor wat extra steun kun je je dermatoloog of huisarts vragen voor advies.





Reacties

  1. Wat handig, dit artikel! Mijn huid ziet er meestal wel goed uit. In de winter af en toe wat droog, maar ik heb een goeie vochtinbrengende crème, dus het valt mee allemaal :) Leuke blog heb je! X Annemarie

    p.s. Wil je ook kijken op mijn blog? Ik heb een give away! :) Ik hoop dat je ook even kijkt!

    http://jemappelleannemarie.blogspot.com/2012/04/hey-lovely-readers-i-thought-it-was.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn artikel!
    Mijn huid is juist onzuiver, helaas! Wel probeer ik gezond te eten en genoeg te drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. interessante feiten. Finland is een aanslag op mijn huis geweest, helaas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handige post! Ik heb allemaal vlekken op m'n armen, maar waarschijnlijk is het een ziekte, dus daar moet ik even voor naar de dokter.

    xoxo Sootjeelina <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn huid is vaak droog, maar ik smeer me zo vaak in... bah!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handig ja! Ik heb vaak last van een droge huid, maar ik ben meestal te lui om het in te smeren, heel slecht.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts