maandag 30 april 2012

Tips om genoeg water te leren drinken


Water is een onmisbare voedingsstof voor het lichaam. Het staat aan de basis van het stofwisselingsproces, het maakt de transport van voedingsstoffen mogelijk en regelt ook de lichaamstemperatuur. Om alle processen goed te laten verlopen wordt aangeraden om ongeveer 2 liter water per dag te drinken. Toch halen veel mensen de twee liter per dag niet. Het gevaar is dat je lichaam dan gedehydrateerd raakt. Dit wordt merkbaar door het ontstaan van een doffe huid, slap haar en vermoeidheid.

Ik had eerder ook moeite om voldoende water binnen te krijgen, maar het is een kwestie van jezelf laten wennen te drinken en beter te luisteren naar je signalen van je lichaam!




o         Eet fruit met veel sap zoals appels. Ze hebben een lekkere bite en ze bieden je smaak, maar ook flink wat vocht.

o         Drink bij je ontbijt een glas water met citroensap. Hoe later je 's ochtends begint met drinken, hoe minder je vaak ook drinkt op een dag. Smeer 'sochtends je keel dus.

o         Wissel af met verschillende drankjes. De twee liter vocht per dag hoeft heus niet alleen water te zijn. Ook (kruiden)thee of sap zijn goede alternatieven.

o         Eet maaltijden waarin veel vocht zit zoals soep of muesli met yoghurt of melk.

o         Maak een gewoonte ervan om een flesje water bij je te hebben. Zo wordt water drinken een stuk toegankelijker.

Als je dit begint te doen merk je dat een paar glazen water of thee per dag een stuk gemakkelijker zullen gaan.

13 opmerkingen:

  1. leuke blog, wij drinken al heel veel water per dag, maar er zitten goede tips tussen!



    www.sistersandsisters.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie tips! Ik vind water met citroensap altijd superlekker nadat ik gesport heb! Echt extra verfrissend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind heel lastig om genoeg te drinken. Weet van mezelf dat ik echt meer moet drinken. Soms drink ik maar 1 kop thee per dag :S

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik drink al zo veel op een dag! Meestal heb ik al een halve liter water weggewerkt voor het 10 uur is, want ik drink vooral heel veel op school

    xoxo Sootjeelina <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik MOET echt meer drinken. :) Ik drink soms maar 1 kop thee per dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handige tips! Ik drink sowieso te weinig, haha. Met vlagen gaat het beter, maar ik ben gewoon iemand die niet zo dorstig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele goeie tips! Ik heb het idee dat ik al best veel drink, maar nog echt niet genoeg! Hier heb ik dus wel wat aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ~Goede tips, ik drink over de gehele dag al heel veel water.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is inderdaad een kwestie van wennen :) Ik drink nu eigenlijk bijna alleen maar water.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Handige tips! Maar alleen water is ook niet goed, want dat is zo eentonig... liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Citroensap vind ik wel een goed idee, dat ga ik proberen.
    Maar ik zou niet zo snel zeggen dat sap een goed alternatief is, want de meeste sappen zijn een bom van suiker en kleurstoffen etc.
    Versgeperst lijkt mij het beste, maar zelfs dan mis je de vezels.

    Groetjes,
    Selina

    BeantwoordenVerwijderen