Welcome back!




Ik ben weer terug van mijn blog pauze! Dank jullie wel voor de leuke reacties; ik ga meteen weer aan de slag met het posten van nieuwe artikelen J. Tijdens mijn break ben ik samen met mijn vriend een weekendje naar Pisa en Florence geweest. Lekker even de zon opzoeken!

Zowel Pisa als Florence zijn prachtige steden. Pisa, bekend van de schuine toren, is een mooi bewaard gebleven stadje met hele vriendelijke locals. De toren van Pisa is uiteraard de grote trekpleister voor toeristen maar de rest van de oude binnenstad is zeker ook de moeite waard. Met de trein is er een goede verbinding naar de grote steden waardoor Pisa een perfecte uitvalsbasis. Naar Florence duurt de reis ongeveer 45 minuten.







Florence is een stuk groter en bruisender. Het is de hoofdstad van Toscane en verblijfplaats van beroemde mensen zoals Leonardo da Vinci en Galileo Galilei. De stad kent groot aantal gezellige pleinen, winkelstraatjes en musea. De Ponte Vecchino is een beroemde brug waarop kleine winkeltjes in goud handelen. De grote kathedraal Santa Croce (Heilige Kruis) is zeker de moeite waard te bekijken, hoewel er wel vaak een flinke wachtrij staat!)

Zowel in Pisa als FLorence was te merken dat de Italianen de kwaliteit van hun maaltijden serieus nemen. Overal waren heerlijke restaurantjes, eetkraampjes en markten te vinden. Hierbij wat impressies! Vanaf morgen kunnen jullie weer posts over gezondheid, recepten, beauty en foodinspiration verwachten!!
















Reacties

  1. Leuk om te zien dat je een fijne tijd hebt beleeft. Ik kijk weet uit naar al je artikelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave foto's en jaloers makend om te zien dat je daar in een top rondloopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, prachtige foto's! Ook ik ben jaloers haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yeahh daar ben je weer =)
    Heerlijke foto's, jullie hebben vast een toptijd gehad samen!

    Liefs Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  5. yay! mooie foto's

    en die markt ziet er zo fijn uit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke foto's!! ik ben dol op firenze ;)!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts