Aardappelschillen voor een mooie huid


De aardappel is een belangrijke bron van gezonde voedingsstoffen in ons dieet. Ze zijn rijk aan vitamine B en C, ijzer en kalium.
Aardappel is dus gezond om te eten maar je kunt ze voor meer doeleinden gebruiken! De schillen van aardappels hoef je namelijk niet weg te gooien. Ze zitten vol goede eigenschappen om onzuiverheden van de huid tegen te gaan. De kalium in aardappelschillen helpt een vette huid te normaliseren en gaat de vorming van mee-eters tegen.

 

Hoe kun je aardappelschillen gebruiken?

Wrijf zachtjes met de vochtige kant van de schil over je gezichtshuid. Doe dit bij voorkeur voor het slapen gaan op een schone huid voor een optimaal effect.

Aardappelschillen hebben ook een verfrissende werking op wallen onder de ogen. Dit effect is vergelijkbaar met de bekende komkommerschijfjes. Ze gaan de wallen tegen en werken vochtafdrijvend. Voor de extra verfrissend effect leg je de aardappelschillen even in de koelkast.

Reacties

  1. Van deze tip had ik nog nooit gehoord. Ik zie het mezelf wel nog niet direct doen, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig, dat wist ik helemaal niet! Al vind ik aardappel in schil uit de oven stiekem het lekkerst, dus zijn de schillen al op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke tip, ik wist het niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een grappig tip, weer iets nieuws om te gaan proberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts