Jamie Oliver: farfalle met paddestoelen en salade



Op basis van mijn nieuwste aanwinst van het kookboek 'Jamie in 15 minuten' heb ik een super snel gerecht bereid. Mijn grootste nieuwgierigheid ging er natuurlijk vanuit of ik het gerecht inderdaad binnen 15 minuten op tafel kon zetten zoals Jamie beloofd.... Dit is echt 'by far' niet gelukt. Al met al was ik 22 minuten bezig (ik had een timer ernaast staan!). Ik ben echt heel benieuwd hoe Jamie het voor elkaar krijgt.... en of uberhaupt iemand het voor elkaar kan krijgen!
Maar de tijdsoverschrijding maakt het gerecht niet minder lekker. Het recept voor een herfstige pasta met een frisse spinazie salade is een fantastische combinatie die zowel lekker als gezond is.

Ik heb zelf wat kleine aanpassingen aan het recept gedaan, vanwege de beschikbaarheid van producten. Orginele recepten van Jamie kun je terugvinden op zijn website.
Een keukenmachine heb ik niet, dus ik heb de saus gemaakt met een staafmixer. Verder heb ik sambal gebruikt in plaats van Spaanse Peper, en oesterzwammen in plaats van eekhoorntjesbrood.


Wat heb je nodig?
Farfalle
7 grote kastanjechampignons
7 grote oesterzwammen
2 teenjes knoflook
2 thl sambal
2 el huttenkäse
Olijfolie
Peterselie (vers)
1 hand spinazie
1/2 appel
2 el hazelnoten
1 citroen
Kaas (naar smaak, bijvoorbeeld: blauwe kaas, mozzarela, feta)

Hoe maak je het?
Breng water (met wat zout) aan de kook voor de farfalle. Snijd de oesterzwammen en kastanjechampignons in kleine stukjes. Kook de farfalle volgens aanwijzingen op het pak. Doe wat olie in een grote koekepan en bak de sambal, de knoflook en de paddestoelen gaar.
Rooster intussen de hazelnoten in een kleine koekenpan zonder olie tot ze beginnen te geuren. Laat ze afkoelen in een schoteltje.

Was intussen de spinazie en doe ze in een schaal. Snijd de halve appel in hele dunne reepjes en meng ze door de spinaziesalade. Garneer de salade met kleine stukjes kaas (naar smaak) en de hazelnoten. Besprenkel de salade met olijfolie en citroensap.

Schep 3 el water uit de pan met farfalle bij de paddestoelen. Pureer vervolgens de paddestoelen met een keukenmachine of met een staafmixer tot een mengsel. Roer hier 1 el huttenkäse aan toe voor een romiger effect. Besprenkel de saus met wat citroensap.

Giet de farfalle af zodra ze gaar zijn en schep ze in een grote schaal. Giet de paddestoelensaus erover. Garneer met wat huttekäse en wat peterselie. Serveer de salade erbij.

Enjoy!

Reacties

  1. Pasta ziet er lekker uit. Je had het nog snel gemaakt:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm dat ziet er lekker uit! Dit boek wil ik ook! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha over zijn 30 minute recipes doe ik al 1,5 uur ofzo ;-) Maar het is het wel altijd waard. Dit ziet er ook weer heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, die 15 minuten is ook al serieus ingeoefend bij hem denk ik ;-) en dan nog! Het ziet er wel lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er heerlijk uit! En dat doe je nog netjes met 22 minuten. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha die lui zijn ook zo ervaren met hun vijftien minuten. 22 is best OK hoor. Jmmr vd paddenstoelen(lust ik niet)• verder jammie!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts