Nieuw kookboek: Jamie in 15 minuten



Laatst kregen mijn vriend en ik een nieuw kookboek kadoo: Jamie in 15 minuten (Engels: Jamies 15 minute meals). Een hele leuke verrassing want het televisieprogramma van Jamies 15 minute meals op 24Kitchen vind ik namelijk fantastisch! Ik krijg altijd veel energie van de passie die Jamie uitstraalt en zijn recepten zijn vaak erg lekker.

Het boek heeft dezelfde energieke en vrolijke sfeer als het tvprogramma. Het staat vol met mooie foto's, handige tips en leuke, persoonlijke teksten.
De recepten in het boek zijn, volgens Jamie, in 15 minuten te maken. Om die 15 minuten te halen moeten er wel een aantal randvoorwaarden worden gehaald. Zo moeten bijvoorbeeld de groenten alvast gesneden zijn en moet water in de pan al aan de kook zijn. Ook zijn machines als een keukenmachine een must om snel mengsels te kunnen maken. Kortom, je kunt toch nog wel een paar extra minuten erbij optellen voordat het gerecht op tafel staat.
Ik vind het erg ambitieus, maar ik ga binnenkort een recept maken... met de timer ernaast! Erg benieuwd of ik het gerecht weet te maken binnen de 15 minuten.

Het kookboek is opgedeeld in de catergorieën: Kip, rund, varken, lam, vis, pasta, soep & sandwiches en groenten.
De laatste sectie geeft leuke adviezen op gezonde ontbijtjes.

Binnenkort zullen jullie een paar recepten uit dit boek zien langskomen op mijn blog! (waarbij ik soms ook een beetje receptuur van mijzelf aan toevoeg).

Reacties

  1. Ik ken iemand die had laatst op Facebook gezet: 15 minuten?! Ik ben al 16 minuten bezig, bummer...! ;-) Ik ben benieuwd naar de gerechten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh leuk leuk! Wij hebben die van 30 minute, ben benieuwd naar deze :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts