Minestronesoep a la Jonne



De zomer is echt aangebroken in Nederland. Lekker warm weer waar je loom van wordt.
Ik merkte dat ik helemaal geen zin had om te gaan koken, boven hete pannen te staan terwijl buiten de temperatuur boven de 35 graden is. Voor een barbecue was het eigenlijk ook te warm.
Maar ik wilde wel wat gezonds binnenkrijgen. Deze minestrone soep is makkelijk te maken en biedt een gezonde maaltijd, vol groentes en vult de vocht- en zout reserves weer helemaal aan!

Voor een traditionele minestrone soep staat het internet vol met recepten. Ik heb mijn eigen variant gemaakt. Deze soep bevat groentes die ik op dat moment voor handen had, dus voel je vrij om te variëren met ingrediënten. 

Door verhitte tomaten bevatten lycopeen (een sterk antioxidant dat je beschermt tegen schadelijke effecten van de zon) en het groentemengsel bevat vrijwel elke vitamine die je nodig hebt. De bonen en het magere kippenvlees biedt je voldoende eiwitten en bouwstoffen.

Deze soep is geschikt voor 4 personen, en kost ongeveer 15/20 minuten om te maken.




Wat heb je nodig?

2 handen pasta (vlinderpasta of fusilli)
1 blik kidneybonen
 2 vleestomaten
1/2 bloemkool
8 champignons
1 courgette
1 paprika (rood)
1 kipfilet
1 ui
2 knoflookteentjes
1/2 liter kippenbouillon

Hoe maak je het?

Fruit de ui en de knoflook kort in de soeppan en voeg daarna klein gesneden vleestomaten toe en bak deze kort (1 minuutje) mee. Giet de kippenbouillon in de pan en breng aan de kook. Voeg de kip in kleine blokjes toe.

Kook de pasta voor de helft van de kooktijd in de soeppan. Snij intussen alle groentes klein en kook deze vervolgens met de rest van de kooktijd van de pasta mee (max 5 minuten).
Draai het vuur uit en voeg de kidneybonen toe. Laat de soep nog 3 minuten nagaren.






Reacties

  1. Hmmm, ziet er erg lekker uit, maak zelf bijna nooit soep, dus moet dit maar een keer gaan proberen! :)

    xxx
    http://www.rockinheels.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit! Zelf ben ik echt dol op soep!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts