Een gezonde voorraadkast



De gezondste en lekkerste gerechten beginnen allemaal met een goede basis. En die basis begint al bij een gezonde voorraadkast.  Een kast waar je altijd op kan terugvallen om een lekker recept te maken en een gezonde leefstijl vast te houden.
In dit artikel geef ik jullie een kijkje in mijn voorraadkast en geef ik een paar tips mee voor goede basisingrediënten.



Basics!

Allereerst staat in mijn voorraadkast altijd verschillende soorten meel. Makkelijk om brood mee te bakken, of tortillas/pannenkoeken mee te maken. Verder heb ik een voorraad van havermout (gezond voor het ontbijt in pap vorm, of lekker geroosterd over de yoghurt, of in havermout koekjes).
Met meel heb je altijd iets om op tafel te zetten.

  • Havermout vlokken
  • Volkoren speltmeel
  • Volkoren tarwemeel
  • Rogge
  • Bloem
  • Boekweitmeel
Andere gezonde basisbronnen van voedingsmiddelen die vast in mijn voorraadkast staan zijn de volgende. Zelfs al je geen verse boodschappen hebt kunnen halen geven de volgende ingrediënten de mogelijkheid om in een handomdraai wat lekkers op tafel te zetten, dat ook nog eens voldoende voedingswaarden bevat.
  • Quinoa
  • Couscous
  • Zilvervliesrijst
  • Gort
  • Pasta
  • Peulvruchten: erwten, linzen en verschillende soorten bonen.
  • Noten en zaden
  • Biologische eieren  
  • Honing
  • Tomatenpuree
  • Ahorn siroop
  • Gedroogde bessen
  • Vanille stokjes
  • 70% cacao chocolade
  • Olijfolie
  • Azijn
  • Zonnebloemolie
Tot slot heb ik een 'Aziatisch' deel in mijn voorraadkast met de volgende producten:
  • Kokosmelk
  • Kokokolie
  • Rijstazijn
  • Sojasaus
  • Vissaus
  • Oestersaus
  • Nori
  • Curry pasta's
  • Palmsuiker
 Al met al is de voorraadkast toch al flink gevuld. No worries, niet alles hoeft in één keer gekocht te worden. Vul op jouw eigen tempo jouw voorraadkast met deze essentials.
Wat hebben jullie in de voorraadkast staan?




Reacties

Populaire posts